Meta Platforms ще улесни брандовете да предлагат 3D реклами във Facebook и Instagram, като за целта си партнира с технологична фирма за електронна търговия, предава Ройтерс. Интеграцията с VNTANA ще позволи на марките да качват 3D модели на техните продукти в социалните мрежи и лесно да ги превръщат в реклами, обяви VNTANA в съобщение до медиите.
Ходът e стъпка към рекламата в метавселената, твърди главният изпълнителен директор Ашли Каудър VNTANA, визирайки футуристичната идея за колекция от виртуални светове, които могат да бъдат достъпни чрез различни устройства като очила.
Meta заложи бъдещето си на изграждането на метавселената, която според нея може да отнеме до десетилетие, за да бъде реализирана. Междувременно марките в индустрията за красота, мода и мебели работят за преминаване от 2D към 3D представяне на своите продукти.
Според Краудър метавселената е цял свят от възможности, „който започва с правилните 3D модели на вашите продукти“.
Потребителите на Facebook и Instagram, които виждат 3D реклами, докато браузват на настолен компютър или телефон, могат да взаимодействат с изображение на дамска чанта например, и да местят елемента наоколо, така че да го видят от всички страни.
„В известен смисъл това предлага поглед върху онова, което може да очаквате от бъдещи устройства като очила с виртуална реалност“, коментира Крис Барбър, директор партньорства за разширена реалност в отдела Reality Labs на Meta.
Преди интеграцията на VNTANA с Meta рекламодателите трябваше да преформатират 3D файловете, за да бъдат съвместими с рекламните системи на гиганта. Сега брандовете могат да използват VNTANA за лесно качване и конвертиране на файловете в реклами, без да е нужно да имат технически опит в работата с 3D изображения, твърди Краудър.
ЕС поставя по-сериозни условия пред онлайн гигантите
В бъдеще технологични гиганти като Facebook и Google ще трябва да спазват много по-строги правила в Европейския съюз. Късно вечерта в четвъртък в Брюксел преговарящите от държавите от ЕС и Европейския парламент постигнаха съгласие по Закона за цифровите пазари, който има за цел да ограничи пазарната мощ на интернет гигантите и да осигури по-справедлива конкуренция.
Потребителите трябва да имат по-голяма свобода на избор при онлайн офертите, пише германският Handelsblatt.
В какви посоки ще са регулациите
Законите и правилата в Европа вече не отговарят на реалностите на цифровия свят - под това впечатление Европейската комисия предложи през декември 2020 г. голям цифров пакет. Той включва Закона за цифровите услуги (DSA) в допълнение към Закона за цифровите пазари (DMA).
DSA разглежда обществени въпроси, като например как да се справяме с незаконното съдържание онлайн, и все още е в процес на договаряне между институциите на ЕС. DMA има за цел да ограничи пазарната мощ на цифрови гиганти като Google, Facebook и Amazon.