Акциите на Netflix загубиха повече от една четвърт от стойността си преди началото на борсовия ден в сряда, след като компанията отчете първия спад на броя на абонатите си от десетилетие. Това кара Wall Street да поставя под въпрос растежа на компанията предвид ожесточената конкуренция и умората у зрителите след пандемията.
Стойността на книжата на стрийминг пионера спадна с 27,2% до 253,71 долара и се насочва към най-лошия си ден от десетилетие, ако понижението се запази. Поне десетина анализатори побързаха да намалят очакванията си за акциите, които бяха сред най-добре представящите се през последните няколко години.
„Хората купуват акции на компании в растеж, защото смятат, че паричният им поток ще нарасне, така че плащат предварително, очаквайки това. Когато такава акция потъне, хората, които търсят растеж, бързо се оттеглят.“, коментира Ким Форест, главен инвестиционен директор на Bokeh Capital Partners в Питсбърг.
Брокерската компания J.P. Morgan направи най-агресивния ход, като намали целевата цена на акциите до 305 долара – доста под средната цел за акциите на Wall Street от 400 долара.
„Краткосрочната видимост е ограничена... и в следващите няколко месеца нямаме за какво толкова да се вълнуваме освен от новата, много по-ниска цена на акциите.“, коментира анализаторът на J.P. Morgan Дъг Анмут.
Платформата търпи спад и в прогнозите за нови абонати
Освен това той намали наполовина прогнозата си за нетно добавените абонати за 2022 г. до 8 милиона.
Поевтиняването на акциите може да заличи ръста в цената на книжата от последните две години, когато бизнесът на Netflix се радваше на големи успехи, след като потребителите се присъединиха към платформата, за да прекарат по-приятно блокадите.
В опит да успокоят пазара директорите на компанията казаха на анализаторите, че искат да започнат да предлагат услуга, включваща реклами, в близките година или две. Освен това обещаха да спрат споделянето на пароли – дългогодишен проблем за услугата.
Конкуренти на Netflix вече имат подкрепени от реклами версии на своите услуги или планират такива, като Disney+ например.
Има ли достатъчно съдържание в платформата
Търсенето на свежо и ангажиращо съдържание също се увеличава, което принуждава Netflix и други да мислят за по-големи бюджети за производство, дори когато разходите се увеличават в инфлационната среда.
„Рентабилността и бизнес моделът на Netflix не са проблем, както показват данните, а това, че някои потребители може да се отказват от абонамента си заради инфлацията и умората им след пандемията“, коментира Питър Гарнри, ръководител стратегии в Saxo Bank.
За второто тримесечие Netflix е подготвила нови сезони на популярни сериали като Ozark, Stranger Things и Grace and Frankie.
Needham обаче е на различно мнение. Брокерската компания повиши рейтинга на акциите на компанията до „hold“, насърчена от плановете на Netflix да добави евтина услуга с реклами.