Стартъпът за електрически тротинетки и велосипеди Lime набра 523 млн. долара под формата на конвертируем дълг и финансиране със срочни заеми, докато се подготвя да стане публична компания през следващата година, предава Bloomberg.
Редица инвеститори, включително фондът за растеж на Абу Даби, Fidelity Management & Research Company, Uber Technologies Inc. и фондове, управлявани от Highbridge Capital Management, са се ангажирали с вложения за 418 млн. долара. O’Connor на UBS предостави срочен обезпечен заем за 105 млн. долара.
Базираната в Сан Франциско стартираща компания, чието официално фирмено име е Neutron Holdings Inc., планира да използва по-голямата част от инвестицията, за да разшири автопарка си от най-новия си модел електрически велосипеди и тротинетки Gen4.
„Смятаме, че това е голям знак за подновеното доверие в микромобилността“, каза главният изпълнителен директор Уейн Тин пред Bloomberg.
Компанията ще използва около 20 млн. долара от финансирането, за да разработи по-устойчив хардуер и да намали въглеродния отпечатък от веригите си за доставки - част от целта на компанията да достигне нетни нулеви въглеродни емисии до 2030 г.
„Определено смятаме, че това е важна стъпка за публичното предлагане на Lime през следващата година.“, каза Тин.
„Фактът, че този кръг беше презаписан, показва, че инвеститорите също са уверени в това“.
Lime, конкурентни фирми и борсата
Най-близкият конкурент на Lime, Bird Global Inc., стана публична компания през миналата седмица чрез сливане с компания за придобиване със специална цел (SPAC), наречена Switchback II Corp., и започна да се търгува на Нюйоркската фондова борса с код BRDS.
Сделката със SPAC-а първоначално оцени Bird на около 2,3 млрд. долара. Компанията предлага тротинетки под наем по тротоарите в повече от 350 града. В България компанията е представена от септември 2019 г. чрез партньора си Brum, който ползва платформата на Bird.
Мерките към персонала в редицата на Lime
Сега Тин не уточни дали Lime ще преследва публично предлагане чрез SPAC, директно листване или първично публично предлагане.
„Ще разгледаме всички тях и ще изберем този вариант, който има най-голям смисъл въз основа на това, което се случва на пазара по това време.“, каза той.
Началото на пандемията на коронавируса нанесе удар на Lime, тъй като хората ограничиха пътуванията и избягаха от градските центрове, където е разположена по-голямата част от тротинетки, принуждавайки индустрията за микромобилност да съкращава персонал и да свива операциите си.
Въпреки това, тъй като градовете се отвориха отново, индустрията се възползва от хората, които отново търсят електрическите велосипеди и тротинетки като начин да пътуват до работното място и да се придвижват из града, без да ползват понякога препълнения градски транспорт.