Приложението за доставка на хранителни стоки Instacart наема топ мениджър на Facebook като нов изпълнителен директор преди очакваното си първично публично предлагане (IPO).
Фиджи Симо, която е бивша вицепрезидентка и ръководителка на приложението Facebook, ще замени основателя на Instacart и настоящ изпълнителен директор Апоорва Мехта на поста му на 2 август. Мехта става председател на борда на компанията.
Симо е съоснователка на Women in Product, организация с нестопанска цел, която работи за овластяване на жените в технологиите.
Преходът бележи загубата на една от малкото жени мениджъри за Facebook и дава нов тласък на Instacart. Промяната в топ мениджмънта малко преди очакваното IPO е необичайна, а Instacart наскоро се оценяваше на 39 милиарда щатски долара.
35-годишната Симо, която е от Франция, бе сред най-високопоставените жени-ръководители във Facebook след главния оперативен директор Шерил Сандбърг и главния бизнес директор Марн Левин.
Напускането ѝ ще създаде вакантно място начело на основната социална мрежа на Facebook, позиция, която се отчита на главния продуктов директор Крис Кокс и е на едно ниво с ръководителите на Instagram, WhatsApp и Messenger.
Как Зукърбърг приема напускането
Симо каза пред CNBC в интервю тази седмица как решението ѝ да напусне социалната мрежа е било прието от изпълнителния директор на Facebook Марк Зукърбърг.
„Е, знаете ли, не беше както можете да си представите, не беше еднократен разговор. Беше в продължение на няколко седмици.
И знаете ли, нещото, което дълбоко, дълбоко оценявам у Марк, е, че той е мой поддръжник от първия ми ден и наистина искаше да се увери, че разбира мотивацията ми и какво искам да направя с живота си и какво търся. Той беше невероятно подкрепящ през целия процес.
Тъжен бе, че не можахме да намерим нещо, което да ме задържи във Facebook, но също така и невероятно подкрепящ за това, че поех тази роля, за което винаги ще съм му благодарна".
Симо се присъедини към борда на Instacart по-рано тази година като първата жена там, след като Мехта се е свързал с нея чрез имейл.
„За да бъда честен, идеята някой друг да управлява компанията никога не ми е минавала през ума.“, каза Мехта пред CNBC.
„Но аз бях поразен от нейните възможности като лидер“, допълва той.
Симо е във Facebook, откакто се присъедини като продуктов маркетинг експерт през 2011 г. Тя си проправи път, като подобри основното „синьо“ приложение на Facebook, за което отговаря от март 2019 г., според нейния профил в LinkedIn.
Симо изигра ключова роля в инициативите на компанията за предоставяне на повече видео съдържание в приложението Facebook чрез автоматично възпроизвеждане на видеоклипове, предавания на живо и продукта за видео стрийминг Facebook Watch.
Мехта казва, че след като е прекарал „стотици часове“ със Симо „това, което ми стана ясно, е, че и двамата споделяме една наистина амбициозна визия за Instacart“.
Симо заяви, че иска да надгради Instacart в „невероятно потребителско приложение“. „Приложение, което хората искат да отворят много пъти седмично, за да бъдат вдъхновени от съдържанието на храна и след това да купуват нашите хранителни стоки онлайн“, каза тя.
Освен с чистата доставка на храна Симо ще се занимава и с нарастващия рекламен и корпоративен бизнес на Instacart.
На фона на пандемията от коронавируса Instacart се превърна в една от най-ценните частни компании в САЩ.
От началото на 2020 г. оценката ѝ се е увеличила почти четирикратно до 39 млрд. долара, което я прави третата по големина частна компания в САЩ, зад финтех гиганта Stripe и SpaceX на Илон Мъск, показват данни на Pitchbook.
Скъп стартъп в САЩ прави стъпка към дебют на борсата
Компанията за цифрови разплащания Stripe Inc, най-високо оценяваният технологичен стартъп в САЩ, направи първата си голяма стъпка към дебюта си на фондовия пазар, като нае адвокатска кантора, която да помага при подготовката на листването, предава Ройтерс, позовавайки се на запознати източници.
11-годишната компания, която беше оценена от инвеститорите на 95 млрд. долара в рамките на набиране на средства през март, се насочва към горещия пазар за първични публични предлагания (IPO), използвайки частни оферти, за да позволи на някои от съществуващите инвеститорите и служителите си да осребрят своите притежания.
Оставайки частна компания, Stripe успя да запази финансови детайли, като приходи и рентабилност, в тайна.
И все пак това също така я лиши от възможността да използва акциите си като публично търгувана валута, за да подпомогне финансирането на придобиванията и за стимулиране на служителите.
Stripe е привлякла Cleary Gottlieb Steen & Hamilton LLP като правен съветник при подготовката му за ранен етап на листване, казват източниците. Няма решение за времето на дебюта на фондовия пазар, а следващата стъпка ще бъде наемането на инвестиционни банки по-късно тази година, добавят източниците.
Борсовият дебют, обаче едва ли ще се случи още през тази година, казват двама от източниците.
Stripe обмисля да стане публична компания чрез директно листване, а не чрез традиционното първично публично предлагане IPO, тъй като компанията не изпитва нужда от набирането на пари, заявиха двама от източниците, предупреждавайки, че тези планове могат да се променят.